1
Formularz kontaktowy
2
Telefony alarmowe
3
Zgłoś awarie
Świadectwa charakterystyki energetycznej
28 kwietnia 2023 r. wejdą w życie zmiany do przepisów dotyczących efektywności energetycznej budynków. Świadectwo energetyczne ma informować o jakości energetycznej budynku, czyli jego zapotrzebowaniu na energię wykorzystywaną.

Świadectwa charakterystyki energetycznej


28 kwietnia 2023 r. wejdą w życie zmiany do przepisów dotyczących efektywności energetycznej budynków. Świadectwo energetyczne ma informować o jakości energetycznej budynku, czyli jego zapotrzebowaniu na energię wykorzystywaną do ogrzewania, podgrzewania wody, wentylacji, klimatyzacji czy oświetlenia. Informacje zawarte w świadectwie energetycznym trafiają do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Najważniejsze informacje::

  • Każdy kto będzie chciał sprzedać lub wynająć mieszkanie będzie zobowiązany posiadać taki dokument, dotyczy to również mieszkań spółdzielczych.
  • Sprzedając mieszkanie, trzeba będzie obowiązkowo przekazać taki dokument nabywcy przy sporządzaniu aktu notarialnego umowy zbycia prawa.
  • W przypadku najmu wystarczy przekazać kopię lub wydruk w wersji elektronicznej.
  • Przepisy wprowadzają również obowiązek poinformowania o świadectwie już w ogłoszeniu zbycia lub najmu, gdy dla budynku lub części budynku został ten dokument sporządzony.
  • Nasza Spółdzielnia postanowiła przystąpić do sporządzenia świadectw charakterystyki energetycznej dla poszczególnych budynków.
  • Świadectwo można będzie uzyskać, zlecając jego sporządzenie osobie uprawnionej do sporządzania świadectw. Koszt sporządzenia świadectwa ponosi właściciel konkretnego mieszkania/lokalu.

Wykaz osób uprawnionych do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej: Rejestr Uprawnionych - System Rejestrów (mrit.gov.pl)

Informacje n/t świadectw: Świadectwa charakterystyki energetycznej - Ministerstwo Rozwoju i Technologii - Portal Gov.pl (www.gov.pl)